FAQ items aan het laden...
Eéndaagse bijscholingen2020-10-23T10:36:04+02:00

Erkend door de Vereniging Yogadocenten Nederland

Het startpunt voor kwaliteitsyoga

Alle ééndaagse bijscholingen van Zweiersdal zijn (evenals de twee- en meerdaagse specialisaties) erkend door de VYN. Dat betekent gegarandeerde kwaliteit. En het betekent dat je als lid van de VYN kunt aantonen dat je bij blijft en je ontwikkelt. Door je bij te scholen via Zweiersdal zorg je ervoor dat je studiepunten op peil blijven.

Géén lid van de VYN? Geen enkel punt: ook jij kunt profiteren van de kennis en kunde van de ervaren yogadocenten en docenten-opleiders. Doe mee!

Eéndaagse bijscholingen ’20-’21

Leerzaam, inspirerend, verbindend

28 juli t/m 1 augustus: In je kracht staan – Eric Staals (vijfdaagse zomercursus)

Van woensdag 28 juli tot en met zondag 1 augustus kun je meedoen aan deze zomercursus door Eric Staals, waarin het leren werken met de vayu's en de prana bij het uitvoeren van de asana's centraal staat. Het is een verdiepende, leerzame en tegelijk ontspannen manier om een zomerweek door te brengen. Eric is een inspirerende docent die erin slaagt veel rust en energie te brengen in zijn lesdagen en Oosterbeek is een geweldige omgeving om er voor jezelf een weekje yogaretraite van te maken.

15 mei: Yoga & Dans brengt levensvreugde en verstilling – Magda Samson

Yoga & Dans is geen podiumkunst. Het gaat om de beleving van binnen uit. Het yoga aspect maakt het mogelijk meer naar binnen te kunnen keren. Ieder mens kan dansen. Door de danstaal te leren kun je je bewegingstaal vergroten. Daardoor kun je delen van je lichaam voelen, die je normaal gesproken minder bewust ervaart. Magda Samson heeft deze beproefde en uitgebalanceerde methode zelf ontwikkeld.

16 mei: Helende herstelyoga bij kanker – Peter Haima (Herhaling)

Herstelyoga is een zachte, helende, integrale yoga speciaal ontwikkeld voor mensen met kanker, tijdens en na behandeling. Eerst ga je zelf deze yoga ervaren, waarna we onze ervaringen uitwisselen en de opbouw van de herstelyogales bespreken. Peter geeft medische uitleg over de ziekte. Tot slot krijg je een handleiding mee, waarmee je zelf lessen kunt voorbereiden om in groepsverband of individueel les te geven.

22 mei & 29 mei: Yoga van Moed en Mededogen – William Yang, (tweedaagse – herhaling)

William Yang weet het onderwerp kanker subtiel, verdiepend en met humor bespreekbaar te maken. De oefeningen die hij aanreikt zijn licht, energetisch en tot de esssentie teruggebracht. Aan de orde komt ook de spirituele dimensie in het omgaan met een levensbedreigende ziekte. Spiritualiteit is daarbij geen verheven en aan de aardse werkelijkheid ontstegen toestand, maar is een worsteling met de ‘Werkelijkheid-zoals-die-is’.

12 juni: Chi Flow Yoga – John Tumulero en Daisy Tumulero

Bij Chi flow Yoga wordt Yoga op een tai chi-achige manier aangeboden. De diverse integrale houdingen bewegen mee op het ademritme. Wanneer de opgebouwde serie compleet is wordt je opgenomen in de flow, je wórdt letterlijk de flow. De kracht van de eenvoud komt dan sterk naar voren.

13 juni: De Kracht van Mantra – Bewandel het eeuwenoude, mystieke pad van “Yoga van de klank” – Gauranga Hontelez

Het zingen van mantra’s is ‘in’. Het biedt veel mensen verstilling en vreugde. Het zingen van mantra's helpt ons om stress te verminderen, onze gezondheid te bevorderen en onze spirituele ontwikkeling te stimuleren en te begeleiden. In deze ééndaagse bijscholing maken yogadocenten kennis met de verschillende aspecten van de nādayoga, ervaren zij de invloed ervan op henzelf en krijgen ze suggesties over hoe deze technieken toe te passen in hun eigen praktijk.

19 juni: Het ritme van het jaar, het ritme van prana – Anoshe Overington (herhaling)

We gaan kijken naar de manier waarop Prana het lichaam binnenkomt en in welke volgorde het zich verplaatst door de organen. In haar lessen focust Anoshe zich op een veilige en meridiaan stimulerende belijning in de houdingen. Dit, in combinatie met bewust ademen, om lichaam en geest te integreren. Ze neemt haar studenten mee naar het bewustzijn van het moment door gebruik van ademhaling, het vinden van gemak in de poses en door het opnieuw verbinding maken met het Zelf.

Ga naar de bovenkant