Laden Evenementen
Inschrijven

1 april | Diana van der Gaast

Restorative Yoga

De kunst van het ontspannen

Ervaringsgerichte bijscholing waarin je m.b.v. Restorative Yoga leert hoe je de juiste omstandigheden creëert om tot bewuste ontspanning te komen.
Je leert de basis beginselen van  Restorative Yoga, waar een goede les aan voldoet, waar je als yogadocent rekening mee dient te houden, en wat de voordelen zijn van Restorative Yoga beoefening. Tevens een dag om jezelf op nummer 1 te zetten, waarbij je jezelf zorgzame aandacht geeft en leert te luisteren naar de signalen die je lichaam je geeft. In mijn begeleiding zal de focus liggen op de ademhaling en het creëren van ademruimte in verschillende gebieden van je lichaam. Ondersteuning van kussens en dekens zorgen ervoor dat er een overgave aan ‘niets doen’ kan ontstaan, zodat in die rust het parasympatische zenuwstelsel wordt geactiveerd.

Relaxation Response

Twee uitgebreide Restorative sessies nodigen je uit om tot diepe ontspanning en verstilling te komen. Daarnaast is er uitleg over de totstandkoming van de Relaxation Response (ontspanning) door deze herstellende vorm van yoga. De theorie ontvang je in een hand-out.

Diana van der Gaast is sinds 1994 yogadocent en o.a. opgeleid in Raja Yoga, Poweryoga, Yoga voor ouderen, Kashmiryoga en Restorative Yoga. Daarnaast is zij ook mindfulness trainer. De laatste jaren kenmerken haar lessen zich steeds meer door een zacht en meditatief karakter. Sinds 2012 is zij zich gaan specialiseren in Restorative Yoga, waarin mindfulness een belangrijk onderdeel is. Diana geeft les in verschillende yogastijlen, organiseert stilteretraites en workshops, en geeft meerdere keren per jaar een Bijscholing Restorative Yoga voor docenten. www.yogaflow.nl

Datum: zaterdag 1 april 2023
Tijd: 10.30-16.30 uur.
Kosten: € 98,- excl. 21% btw.
Door VYN erkend met 5 studiepunten (voor leden)
Sluitingsdatum van annulering 11 maart 2023
Aantal deelnemers: minimaal 12 maximaal 16

Van belang is het jezelf zo comfortabel mogelijk te maken terwijl je jezelf met kussens en dekens ondersteunt in de poses. Daarom wil ik je vragen een (hand)doek, 3 dekentjes, 3 hoofdkussentjes en een oogmasker mee te nemen. Een zachte ondergrond draagt ook bij aan comfort en daarvoor zou je nog een wat dikkere deken/dekbed mee kunnen nemen om over de mat te leggen.

Inschrijven

Deel deze bijscholing met je vrienden.

Ga naar de bovenkant